JOBB & KARRIÄR

Albinsson & Sjöberg strävar efter att attrahera nya medarbetare som vill arbeta i ett genuint familjeföretag, där alla hjälps åt med vad som krävs för stunden. Självklart har man sin befattning i grunden. Hos oss arbetar journalister, fotografer, layoutare, formgivare, webbutvecklare, marknadsförare, säljare, ekonomer, administratörer, mekaniker, med flera.

Albinsson & Sjöberg producerar i första hand magasin och event med inriktning mot motorbranschen och har många kända varumärken som vi är stolta över. Till detta finns ett antal webbplatser kopplade. Verksamheten är i ständig utveckling.

Just nu söker vi följande medarbetare:

Distributionsansvarig kundtjänstmedarbetare
Förlags AB Albinsson & Sjöberg är Nordens största motorförlag och ger idag ut 8 olika tidskrifter som distribueras i Norden. Dessutom arrangeras årligen ett drygt 10-tal mässor och event som tillsammans lockar cirka 200.000 besökare. I koncernen FabasGruppen AB finns även motorsportbanan Mantorp Park samt ett delägande i Emmaboda Flygbana, där arrangeras några av förlagets årliga event. Koncernen har runt 60 medarbetare och omsätter ett normalår cirka 170 MSEK per år. Förlaget driver också Albinsson & Sjöberg Bilmuseum och Karlskrona Porslinsmuseum.
För att få mera information om verksamheten, titta gärna på vår film på www.fabas.se

Vi söker nu en stabil kollega som vill fortsätta att utveckla distributionsflödet och leveransprecisionen samt hantera kundtjänstärenden för bolagets tidskrifter. Till tjänsten söker vi dig som vill bidra med stort engagemang och egna erfarenheter samt vill bli en viktig spelare i vår fortsatta resa.

I rollen som distributionsansvarig kundtjänstmedarbetare arbetar du brett med allt ifrån att planera utgivningen och distributionen av förlagets alla tidskrifter, kontakt med tryckeriet gällande upplagebeställning och efterbehandling, till att sammanställa statistik, hantera fakturor och arbeta i vårt prenumerationssystem. För distributionsansvaret finns en tydlig årsplanering dock kan extrainsatta kampanjer och bilagor göra att du snabbt behöver justera allt från datum, paketering till distributionssätt. För att du ska trivas i rollen behöver du både vara duktig på, samt trivas med, att hålla många bollar i luften och kunna anpassa dig till förändrade förutsättningar.
Du är spindeln i nätet och den som ser till att våra tidskrifter verkligen når våra läsare, detta kräver att du kommunicera ofta och tätt med såväl kollegor som med våra upparbetade externa leverantörer. Du säkerställer att systemen är synkade och rätt koder är inlagda. Uppgifterna ställer krav på att du är en ansvarstagande person som kan arbeta i ett emellanåt högre tempo utan att släppa på noggrannheten och säkerställa att alla instanser har alla delar på plats. Du kommer under all övrig tid att arbeta i receptionen med tillhörande kundtjänst där du hanterar läsares och eventbesökares frågor. Utöver det ingår att medverka på event och mässor.
För tjänsten behöver du som lägst ha en gymnasieexamen, du har erfarenhet av att självständigt jobba med komplex mer omfattande administration med god systemvana samt har hög förståelse för flödestänk och planering. Du behöver ha en god förmåga att analysera stora mängder data och snabbt kunna prioritera om och hela tiden tänka helhet så att inga detaljer stoppar det stora flödet. Det är en roll som innebär mycket kommunikation med såväl interna som externa parter, vilket ställer krav på en god språklig förmåga i svenska och engelska språket, i både tal och skrift. Vidare krävs mycket goda kunskaper i excel. Tjänsten är på 80%. Din arbetsplats är i vår kundtjänst på kontoret i Karlskrona tillsammans med en kundtjänstkollega.

Som person är du serviceminded och en tydlig lagspelare som både kan ge och ta. Arbetsintensiteten är varierande och du har förmågan att även under press, arbeta konstruktivt med bibehållen positiv inställning. B-körkort är ett krav.

Tjänsten är tillsvidare men inleds med 6-månaders provanställning.

Har du frågor kring tjänsten så kontaktar du ansvarig chef; försäljnings- & marknadschef Malin Alkhagen, 0455-33 53 85. Din ansökan skickar du via mail till elin.runbert@fabas.se senast den 24 mars 2024. Skriv i rubriken: Ansökan Distributionsansvarig kundtjänstmedarbetare.

VIKTIG INFORMATION

Stäng meddelande