JOBB & KARRIÄR

Albinsson & Sjöberg strävar efter att attrahera nya medarbetare som vill arbeta i ett genuint familjeföretag, där alla hjälps åt med vad som krävs för stunden. Självklart har man sin befattning i grunden. Hos oss arbetar journalister, fotografer, layoutare, formgivare, webbutvecklare, marknadsförare, säljare, ekonomer, administratörer, mekaniker, med flera.

Albinsson & Sjöberg producerar i första hand magasin och event med inriktning mot motorbranschen och har många kända varumärken som vi är stolta över. Till detta finns ett antal webbplatser kopplade. Verksamheten är i ständig utveckling.

Aktuella, lediga tjänster presenteras nedan.

Operativ Eventchef

Vi satsar på att vidareutveckla vår eventverksamhet och söker dig som vill leda detta arbete. Eventavdelningen består i nuläget av fyra entusiastiska projektledare med lite olika inriktning.

I din roll ansvarar du för våra egenproducerade event samt dem vi gör i samarbete med andra partners, där Bilsport Performance & Custom Motor Show på ELMIA i Jönköping är vårt allra största event med cirka 85.000 besökare per år. Rollen som Eventchef handlar om att säkerställa god planering, starkt genomförande samt uppföljning. Avdelningen arbetar i nära samarbete med våra redaktioner för att utveckla och skapa innehåll samt marknads- respektive försäljningsavdelning som ansvarar för att marknadsföra och sälja in våra event som ofta har en nära koppling till våra starka varumärken, tex. Trailer och Bilsport. Det är väsentligt att vidareutveckla varje event år från år samt också skapa nya event.

Som eventchef har du resultatansvar för eventverksamheten samt personalansvar för medarbetarna på avdelningen. I rollen kommer du att arbeta med omvärldsbevakning, prissättning, betaltjänster, avtal med olika samarbetspartners och leverantörer, GDPR-frågor m.m. Du kommer också vara projektledare för något/några av eventen. I rollen ingår även ansvar för att vidareutveckla arbetssätt och rutiner inom avdelningen. Ytterligare en viktig uppgift är arbete med säkerheten för deltagare, besökare och medarbetare på våra event, ett arbete som är mycket viktigt för oss.

För rollen krävs erfarenhet från event/arrangörssidan, projektledningsutbildning med tillhörande erfarenhet samt goda ekonomiska kunskaper. Du är van att arbeta med olika tekniska systemlösningar och har minst B-körkort. Vi ser gärna att du har någon form av tidigare ledarerfarenhet. Som person är du ansvarstagande, har en god kommunikativ förmåga och ödmjuk inställning samt arbetar med ordning och reda. Du är van att utveckla och omsätta idéer till verklighet och har en prestigelös personlighet som är lätt att samarbeta med. Vi vill även att du har en god beslutsförmåga samt förhandlingsvana. Dina personliga egenskaper är mycket viktiga.

I rollen rapporterar du till vice VD och utgår från vårt kontor i Karlskrona. Resor ingår kontinuerligt i tjänsten och eftersom eventen ofta genomförs under veckosluten runt om i Sverige och Norge så är det en förutsättning att du har en familjesituation som medger helgarbete.

Du kommer till ett ekonomisk stabilt bolag med kända varumärken där din drivkraft och dina insatser blir av stor betydelse för vår fortsatta utveckling inom eventverksamheten.

Har du frågor kring tjänsten så kontakta Vice VD Elin Runbert, tel nr.
0455-36 12 04. Du sänder din ansökan senast den 5 december till elin.runbert@fabas.se.

VIKTIG INFORMATION

Stäng meddelande