Bilar med attityd
Bilsport är en attraktiv mötes- och marknadsplats för engagerade företag och aktiva läsare. Så gott som dagligen möter vi bådadera i jobbet och på fritiden.
Därför vågar vi påstå att Bilsport är det bästa medievalet när det gäller att nå ut till dagens bilfantaster, såväl unga som äldre. Tillsammans kan vi hitta klockrena marknadsföringsidéer för just ert företag, både genom kreativa annonser och mässor/event!
Grundad: 1962
Målgrupp: Män (86 %), de flesta i åldern 25-55 år, med stort intresse för bilar och teknik. 60 % av läsarna äger två eller fler bilar. 36 % bor i kommuner med över 90 000 invånare och 39 % bor i kommuner med färre än 25.000 invånare. Mer än 60 % av läsarna bor i villa. Förutom bilar och teknik finns ett stort intresse för musik, semester, film och att snickra/måla/bygga.
Räckvidd Orvesto 2022: 87 000 läsare
TS-Upplaga 2022: 12 300ex